8.9.2015 lähipäivä
- Orientoituminen opintojaksoon
- sisältö ja tavoitteet, ks. opas s. 29
- DIANA-mallilla opiskelun vaiheet ja dialogisuus
- Oppimisprosessin mukaisten kulmakivien A ja B käynnistäminen
Etäjaksolla työstetään kulmakiviä A ja B, jonka jälkeen on ohjaustapaaminen:
Webexissä 17.9.2015 klo 9.00 ja klo 19.00 (mikäli et pääse opintopiirisi kanssa samaan sessioon, tule toiseen)
Ohjelma:
- Autenttisten kysymysten esittely ja vertaisarviointi
- Miten teemoitellaan?
- Kulmakiven C. tehtävät
Etäjakso jatkuu ja työstetään kulmakiveä C sekä valmistaudutaan kulmakiveen D (oman mallin esittely lähipäivällä posterina).
9.10.2015 lähipäivä klo 8.30
- (klo 9-10.30 koulutuksen arviointi ja laadunhallinta -luento)
"Yhteiskunnalliset vaatimukset opettajan dialogiselle verkostoitumiselle"
- opintopiirien yhteisen tuotoksen esittely ja vertaisarviointi:
- Osaako opintopiiri toimia ammatillisen koulutuksen kentällä yritys-, yhteistyö- ja muissa sidosryhmäverkostoissa? Miten se ilmenee?
- Osaako opintopiiri toimia työelämän kehittäjänä ja alueellisena vaikuttajana? Miksi?
- Onko opintopiirin esitys sopiva opettajan ammatillisen verkoston rakentamisen ohjeeksi/malliksi? Miksi?
- opintopiirien synteesin kutominen
- puuttuvat palat blogiin
- reflektointi ja arviointi; yksin ja opintopiirin kesken
- Mitä minä toin opintopiirin toimintaan?
- Millaista osaamista toin toimintaan?
- Miten minä edististin dialogista toimintaa opintopiirissä tiedonluomisen ja -rakentamisen näkökulmasta?
- Miten minä olisin voinut toimia paremmin, jotta tavoitteet (tiedolliset ja dialogisuus) olisivat toteutuneet?
- Miten dialogisesti opintopiirissä toimittiin?
- Millaista tietoa rakensimme yhdessä vs autenttiset oppimiskysymykset?
- Miten opintopiirin lopputuotos palvelee opintojakson tavoitteita?
- Millaisia jatkokehittämistarpeita?
- Miten ja missä meidän tulisi yhdessä kehittyä?
- DIANA-mallin siirrettävyys omaan opetukseen ja sen käytettävyys
- KYV-palautekysely vastaathan heti opintojakson päätyttyä: https://docs.google.com/forms/d/1iEov32L0dXwh0ns5UCpfhkteluiYEt_kSOX52c3O_fM/viewform?usp=send_form
Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.
VastaaPoista