Ohjelma


8.9.2015 lähipäivä

  • Orientoituminen opintojaksoon
  • sisältö ja tavoitteet, ks. opas s. 29
  • DIANA-mallilla opiskelun vaiheet ja dialogisuus
  • Oppimisprosessin mukaisten kulmakivien A ja B käynnistäminen


Etäjaksolla työstetään kulmakiviä A ja B, jonka jälkeen on ohjaustapaaminen: 

Webexissä 17.9.2015 klo 9.00 ja klo 19.00 (mikäli et pääse opintopiirisi kanssa samaan sessioon, tule toiseen)
Ohjelma:
  • Autenttisten kysymysten esittely ja vertaisarviointi
  • Miten teemoitellaan?
  • Kulmakiven C. tehtävät

Etäjakso jatkuu ja työstetään kulmakiveä C sekä valmistaudutaan kulmakiveen D (oman mallin esittely lähipäivällä posterina).




9.10.2015 lähipäivä klo 8.30
  • (klo 9-10.30 koulutuksen arviointi ja laadunhallinta -luento)

"Yhteiskunnalliset vaatimukset opettajan dialogiselle verkostoitumiselle"
  • opintopiirien yhteisen tuotoksen esittely ja vertaisarviointi:
    • Osaako opintopiiri toimia ammatillisen koulutuksen kentällä yritys-, yhteistyö- ja muissa sidosryhmäverkostoissa? Miten se ilmenee?
    • Osaako opintopiiri toimia työelämän kehittäjänä ja alueellisena vaikuttajana? Miksi? 
    • Onko opintopiirin esitys sopiva opettajan ammatillisen verkoston rakentamisen ohjeeksi/malliksi? Miksi?
  • opintopiirien synteesin kutominen
    • puuttuvat palat blogiin
  • reflektointi ja arviointi; yksin ja opintopiirin kesken
    • Mitä minä toin opintopiirin toimintaan?
    • Millaista osaamista toin toimintaan?
    • Miten minä edististin dialogista toimintaa opintopiirissä tiedonluomisen ja -rakentamisen näkökulmasta?
    • Miten minä olisin voinut toimia paremmin, jotta tavoitteet (tiedolliset ja dialogisuus) olisivat toteutuneet?
    • Miten dialogisesti opintopiirissä toimittiin? 
    • Millaista tietoa rakensimme yhdessä vs autenttiset oppimiskysymykset?
    • Miten opintopiirin lopputuotos palvelee opintojakson tavoitteita?
      • Millaisia jatkokehittämistarpeita?
    • Miten ja missä meidän tulisi yhdessä kehittyä?

1 kommentti: